Hallon och rabarberpaj

Innan jag hann ta kort så var halva pajen borta..
 
Jag är ingen höjdare att smaka mig fram, men jag försökte mixa ihop någon pajdeg med nötter och kokos. Reslultatet blev helt okej. Ätbart. Måtten är skrivna på ett ungefär då jag har gått på känn igenom hela pajskapandet. Kom ihåg att frysta bär/frukter behöver mer potatismjöl än färska. I denna pajen använde jag mig utav frysta. 
 
Recept:

Ingredienser pajskal:
* 3 dl osaltade nötter (jag hade valnötter och jordnötter)
* 2,5 dl havregryn
* 2 dl kokosflingor
* 2 tsk vaniljsocker
* ½ dl stevia socker (funkar lika bra med vanligt strösocker)
* 100 g smör
* ½ dl ljus sirap
 
Fyllning:
* 300 g rabarber
* 300 g hallon
* 2 msk potatismjöl
* 1 msk steviasocker
 
Gör så här: 
1, Sätt ugnen på 200 grader.
2, Mixa nötterna till mjöl med några bitar i en matberedare
3, Häll nötmjölet i en bunke tillsammans med havregryn, kokos, vaniljsocker, och stevia. Blanda.
4, Smält smöret och låt svalna. 
5, Blanda i smöret och sirapen i bunken, blanda till en grynig massa. 
 
6, Smörj en djup pajform och fyll den med raberber och hallon.
7, Blanda potatismjöl och sockret i ett glas och strö det över bären. 
8, Täck bären med pajdegen och grädda mitt i ugnen. (Tiden är svårt att säga, jag höll koll på ugnen i stort sett hela tiden, men ca 15-25 minuter) 
9, Låt svalna och servera med vispad grädde.

Kommentarer
Jarina säger:

Svar: Tack! :)

2013-07-28 | 10:33:07
Bloggadress: http://jarinafoto.blogg.se/
Frida säger:

Mmm vad gott det ser ut :)

2013-10-29 | 23:23:01
Bloggadress: http://fridaslife.blogg.se
Michelle säger:

Att du inte hann ta bild innan halva pajen tyder på att den troligtvis var himla god! :P

Såg smarrig ut!

sv. Tack söta du! :)

2013-10-30 | 17:12:23
Bloggadress: http://mischakaro.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback